Πώς να ενθαρρύνετε την φυσική δραστηριότητα στα 3χρονα παιδιά σας

Ανάμεσα στις πολλές ικανότητες που θα θέλατε να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να αποκτήσουν είναι οι δραστηριότητες  που ευνοούν την κινητική τους ανάπτυξη, όταν είναι στην ηλικία των 3 χρόνων. Γονείς που ενώ τους έπιανε δέος βλέποντας τα παιδιά να κάνουν τα πρώτα τους βήματα, μετά θεωρούν το περπάτημα και το τρέξιμο πολύ συνηθισμένες  κινήσεις  με αποτέλεσμα να χάνουν τον ενθουσιασμό τους.

Ακόμα συμβαίνει πολύ συχνά οι γονείς να είναι τόσο γοητευμένοι από την πρόοδο των παιδιών τους  στην κοινωνικότητα και στον τρόπο που σκέφτονται, που δεν προσέχουν τόσο την φυσική τους ανάπτυξη. Κάποιοι γονείς φοβούνται τους τραυματισμούς και προτιμούν να μην ενθαρρύνουν το παιδί τους στην πολύ κίνηση. Αυτό δυστυχώς μπορεί να είναι βλαβερό για τα παιδιά.

Θα ήταν καλό να γνωρίζουμε ότι η  έντονη φυσική δραστηριότητα επηρεάζει πολύ θετικά αλλά και με πολλούς τρόπους τα τρίχρονα παιδιά. Ενισχύει  το καρδιαγγειακό και αναπνευστικό σύστημα. Τα ανακουφίζει από το άγχος και την ένταση, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους! Αν δεν τα ενθαρρύνετε στο να κινούνται έντονα όταν είναι σε αυτήν την ηλικία, δίνοντάς τους για παράδειγμα τον κατάλληλο χώρο ή την κατάλληλη δραστηριότητα, μπορεί αυτό να οδηγήσει σε μειωμένη φυσική κατάσταση και μειωμένο συντονισμό κινήσεων στην μετέπειτα ζωή τους.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αρχίζετε να προετοιμάζετε τα παιδιά  σας για να συμμετέχουν στους Ολυμπιακούς αγώνες! Αυτό που χρειάζονται σε αυτήν την ηλικία είναι απλά κάποιον που θα τους δείξει πόσο διασκεδαστικό και ευχάριστο είναι να κάνουν ασκήσεις με αρκετή έως πολύ ένταση.

Φυσιολογικές ασκήσεις με κινήσεις που ωφελούν την κινητική ανάπτυξη παιδιών που είναι 3 χρόνων είναι οι ακόλουθες:

  • Περπάτημα με το κεφάλι ψηλά, τις πατούσες ευθεία, και τα χέρια να κινούνται πλευρικά
  • Τρέξιμο χωρίς δυσκολία, το πέρασμα με ταχύτητα σε απότομες γωνίες και το απότομο σταμάτημα
  • Να ανεβαίνουν σκαλιά αλλάζοντας την σειρά με τα πόδια τους βήμα-βήμα ενώ κρατιόνται είτε από το βοήθημα της σκάλας είτε από το χέρι ενός ενηλίκου
  • Να πηδήξουν από ύψος περίπου 20 εκατοστών με προσγείωση και στα 2 πόδια χωρίς να πέσουν, να πηδήξουν στον αέρα από μια καθιστική στάση, να πηδήξουν μπροστά 30 εκ. χωρίς να χάσουν την ισορροπία τους
  • Να κάνουν ισορροπία στο ένα πόδι, με τα χέρια τους τεντωμένα, για 2 ή 4 δευτερόλεπτα, να περπατήσουν πάνω σε μια δοκό πλάτους τουλάχιστον 10 εκ. ελαφρώς απομακρυσμένη από το έδαφος
  • Να κάνουν κουτσό για 1 με 3 βήματα μπροστά
  • Να κάνουν το σχήμα του σαλιγκαριού πάνω σε μια επιφάνεια στρώματος
  • Να κλοτσήσουν μια μεγάλη μπάλα με αρκετή δύναμη
  • Να πετάξουν όσο πιο μακριά μπορούν μια μικρή μπάλα χωρίς να χάσουν την ισορροπία τους
  • Να πιάσουν μια μεγάλη μπάλα που κάποιος θα τους την πετάξει ακριβώς μπροστά από το σώμα τους

Αν τα παιδιά σας δεν έχουν ακόμα κατακτήσει όλες αυτές τις κινητικές ικανότητες, μην πανικοβληθείτε. Το σημαντικό είναι να κρατήσετε στο μυαλό σας ότι χωρίς  να είστε απαιτητικοί, θα ωφελήσει να τους προσφέρετε πολλές δυνατότητες και να τα ενθαρρύνετε να κινούνται και να εξασκούνται όσο περισσότερο μπορούν. Για παράδειγμα μια παιδική χαρά αρκετά μεγάλη με πολλά παιχνίδια θα μπορούσε να τους δώσει την ευκαιρία να έχουν αρκετές επιλογές , ώστε να κάνουν παραλλαγές στις κινήσεις τους καθώς παίζουν, ενώ ταυτόχρονα η ευχαρίστηση και ο ενθουσιασμός τους από το παιχνίδι θα τα κάνει να θέλουν να καταφέρουν περισσότερα και έτσι να εξασκούνται ακόμα πιο πολύ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *